Obecnie wiele osób prowadzących własną działalność wie, jak ważne są odpowiednio zaplanowane działania marketingowe. W dłuższej perspektywie mogą one przełożyć się na dotarcie do większej grupy potencjalnych klientów, a co za tym idzie zwiększenia zysków firmy.

Od czego zacząć?

Absolutną koniecznością jest posiadanie responsywnej strony WWW. Dzięki temu odbiorcy znajdą nas w Sieci, zapoznają się z ofertą, poczytają na temat naszej działalności i w prosty sposób będą mogli się z nami skontaktować. Dlaczego responsywna? Wielu użytkowników Internetu korzysta z urządzeń przenośnych. Jeśli nasza strona będzie się na nich wyświetlać nieprawidłowo, prawdopodobnie szybko ją opuszczą. Rzecz jasna sama witryna to za mało. Strona WWW musi być widoczna. Dobrze więc zainwestować w pozycjonowanie i reklamę Google AdWords. Oba te działania mają na celu zwiększenie widoczności naszej witryny w wyszukiwarce. Pierwsze narzędzie opiera się na dokładnej analizie strony internetowej, dbałości o teksty, tytuły i linkowania. Drugie zaś wiąże się z działaniami płatnymi. Reklama AdWords wyświetla się nad wynikami organicznymi użytkownikom już zainteresowanych naszym produktem czy usługą. Warto zadbać także o profil w Social Media. Nadal to właśnie tam gromadzi się bardzo wielu Internautów. Dobrze zaplanowana reklama, na przykład na Facebook’u lub Instagramie pozwoli do nich dotrzeć i zachęcić do zakupu lub chociaż polubienia naszego fanpage.

Dodatkowe możliwości

Marketing rozwija się bardzo szybko, dlatego co chwila pojawiają się nowe możliwości. Wielu przedsiębiorców decyduje się na influencer marketing. Działanie to polega na nawiązaniu współpracy z tak zwanymi kreatorami opinii. Najczęściej są to blogerzy lub youtuberzy, do tego grona jednak należy coraz więcej osób korzystających z aplikacji Instagram. Aby stać się Influencerem należy zbudować w ogół siebie społeczność fanów, którzy często wchodzą interakcje. Pamiętajmy jednak, by szukać takich profili, które są powiązane z naszą branżą. Przykładowo – jeśli zajmujemy się projektowaniem i sprzedażą odzieży damskiej, współpraca z blogerką modową może okazać się strzałem w dziesiątkę. Influencer marketing z pewnością będzie często wykorzystywanym narzędziem w świecie marketingu. Nie zapominajmy jednak, że warto działać wielotorowo, ponieważ to pomoże nam wyróżnić się na tle konkurencji i trafić do większego grona odbiorców.