Nie na sucho, czyli jak wybrać wycieraczki samochodowe?

Wycieraczki – jeden z najbardziej pomijanych elementów wyposażenia samochodowego. Jednak ich brak przysporzyłby nam wiele kłopotów szczególnie podczas złych warunków atmosferycznych. Jak dobrać odpowiednie wycieraczki? Co zrobić, by służyły nam dłużej?

Dlaczego szybko się zużywają?

Codzienna eksploatacja daje im w kość. W okresie zimowym śnieg, mróz, płyn do spryskiwaczy na bazie alkoholu daje się im we znaki, co powoduje, że się kruszą. Lato i wysokie temperatury powodują zaś, że guma mięknie.
Przyjęło się, że wycieraczki powinniśmy wymieniać raz w roku -jednak jest to tylko założenie. Jeśli jednak wycieraczki nie zbierają wody, na szybach pojawiają się smugi, a podczas ich pracy słyszymy, przyprawiający nas o zawrót głowy i gęsią skórkę, nieprzyjemny dźwięk to najwyższy czas na ich wymianę.

Klasyczne wycieraczki

Klasyczne wycieraczki zwane również szkieletowymi, spotykamy w starszych modelach samochodów. W tym rodzaju wycieraczek gumowa część zamontowana jest na metalowym szkielecie, który jest jednocześnie systemem dociskowym. Ten model jest najlepszym rozwiązaniem do samochodów o wypukłych szybach oraz w czasie obfitych opadów śniegu.
Jeśli jesteś posiadaczem wycieraczek o modelu szkieletowym, istotną kwestią będzie metalowe wykończenie, które narażone jest na niekorzystne warunki pogodowe.
Szkieletowa budowa wycieraczek może powodować duże opory powietrza, dlatego podczas jazdy nie powinieneś stawiać na „gaz do dechy”.

W szkieletowym modelu Twin marki Bosch, pióra wykonane są z dwóch rodzajów gumy — miękkiej, górnej, która zapewnia cichą pracę oraz dolnej, która czyści szybę, pozostawiając ją bez smug i zarysowań.

a_931_s

Wycieraczki płaskie

Ich budowa różni się od wycieraczek szkieletowych tym, że nie posiadają metalowych opraw, a pióra nie są mocowane w ramie, lecz przytwierdzane wprost do wycieraczki. Ten model wykonany jest z elastycznego materiału, w którym system dociskający nie jest potrzebny.
Wycieraczki te są płaskie, dzięki czemu ich aerodynamiczne właściwości powodują, że dobrze radzą sobie podczas szybkiej jazdy, a także podczas silnego wiatru. Możesz być pewny, że wycieraczka nie odklei się od szyby.

W sezonie zimowym zaś wycieraczki płaskie łatwiej oderwać od zamrożonej szyby bowiem oderwać od zmrożonej szyby niż w przypadku wycieraczek szkieletowych. Co więcej, ponieważ wycieraczki bezprzegubowe nie posiadają metalowych opraw, nie są narażone na rdzewienie. Ostatnią ich zaletą jest fakt, że płaskie wycieraczki są mało widoczne na szybie. Esteci doceniają ten przyjemny dodatek, przylegają one równo do powierzchni szyby, dzięki czemu mają bardziej elegancki design.

Aerotwin od Bosch posiada wewnętrzne wzmocnienia zapewniające odpowiedni sztywność wycieraczki, która doskonale rozkłada nacisk. Dodatkowo wyposażone są w powłokę poślizgową, która zmniejsza tarcie podczas pracy wycieraczek.

bosh

Co zrobić, by być z nimi dłużej?

Żywotność wycieraczek jesteśmy w stanie przedłużyć pod warunkiem, że zapamiętamy kilka zasad:

  • Czyść je — usuwajmy z ich powierzchni wszelkie zanieczyszczenia, liście, owady. W tym celu stosuj wody, szmatki i łagodnego środka czyszczącego.

  • Nie używaj na sucho – w wielu sytuacjach używanie „na sucho” nie jest dobrym rozwiązaniem, dlatego unikajmy włączania wycieraczek „na sucho”, to duże obciążenie dla piór!

  • Pokaż pióra– podczas długich postojów, nie tylko w zimie, unieś pióra wycieraczek. Zapobiegnie to przymarznięciu do szyb i zniszczeniu.

  • Nie zostawiaj ich „na lodzie”  – nie należy uruchamiać wycieraczek, gdy na szybie znajduje się warstwa lodu.

pexels-photo-109033

Jeśli chcesz, by Twoje wycieraczki spełniały swoją role w każdej sytuacji wejdź na nocar.pl, gdzie znajdziesz pióra wycieraczek samochodowych i nie tylko!

źródło zdjęć: pexels.com, pixabay.com, nocar.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here